» شیراز » گردشگاه های شیراز » مجموعه وکیل شیراز
بازار وکیل شیراز
گردشگاه های شیراز

مجموعه وکیل شیراز

فروردین 17, 1403 140244

مجموعه وکیل شیراز

مجموعه وکیل (ارگ کریمخان، مسجد وکیل، حمام وکیل، بازار وکیل) شیراز از آثار دوره زندیه است که همگی به همراه مکان‌های گردشگری دیگری مانند (سرای مشیر،سرای فیل، موزه حمام وکیل، دیوان خانه وکیل و..) که در یک محدوده نزدیک به یکدیگر بنا شده‌اند و شاید یک روز کامل لازم باشد تا همه جاذبه‌های گردشگری این محدوده از شیراز را ببینید.

مجموعه وکیل
مکان های قرمز رنگ نشانگر مجموعه وکیل است.نقشه مجموعه وکیل شیراز (نقشه از نشان)

محمد کریم بهادر خان زند، رئیس طایفه زند در لرستان و از سرداران نادرشاه افشار پس از تضعیف سلسله افشاریان و طغیان ملوک‌الطوایف ایران، کشور را به ثبات سیاسی و اقتصادی رساند، حکومت او دوره‌ای آرام در تاریخ ایران به‌شمار می‌رود. او خود را وکیل‌الرعایا نامید و از حقوق مردم ایران دفاع کرد. پایتخت کریم خان در شیراز بود. آثار مجموعه وکیل (ارگ کریمخان، مسجد وکیل، حمام وکیل، بازار وکیل(سرای مشیر)، دیوانخانه وکیل) همه نشانگر حکومت مردم‌دوست کریم خان است.

کریم خان زند
کریمخان زند

نکته مهم‌: برای بازدید از این منطقه گردشگری به‌واسطه ترافیک سنگین، توصیه می‌شود از وسیله نقلیه شخصی استفاده ننمایید.

ارگ کریمخان
ارگ کریمخان

نکته مهم‌: بسیار سفارش می‌شود در کنار بازدید از این منطقه زیبا از نوشیدن عرقیات معطر شیرازی مانند: عرق بهار نارنج، بیدمشک، نسترن و خوردن پالوده و بستنی سنتی شیراز هرگز قافل نشوید.

مسجد وکیل شیراز
مسجد وکیل
حمام وکیل شیراز
حماموکیل
بازار وکیل
بازار وکیل یک راسته بازار سرپوشیده بسیار زیبا از نظر معماری و فروشگاه های متنوع و سنتی است که محل خوبی برای خرید سوغات شیراز می باشد. این بازار متصل به بازارهای کوچکتری است (سرای مشیر، سرای فیل، بازار فرش فروشان که محل فروش گبه ها و فرشهای زیبای عشایر استان فارس است و بازار سراج ها) که دیدن این بازار ها حتما توصیه می شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 2.80
SunMehraban

SunMehraban

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت